Wednesday 13 May 2009

3 oktober 2008

Eigenlijk is dit best een belangrijke datum voor mij geweest, bedenk ik mij nu. 30 September was mijn laatste dag op mijn werk: ik kon en wilde niet meer door. En een nieuwe baan zag ik ook zo snel even niet zitten. Het had te maken met een algehele teleurstelling en aversie tegen alles dat zich afspeelde (en afspeelt) binnen het systeem. Ik kon er niet meer mee leven. Het geloof was eruit als ik het nu terug zie. Ik geloof wel in de samenleving en de bijdrage die je mag leveren, maar niet in de slaafsheid van de maatschappij. Bizar dat in oktober van 2008 de totale afbraak en daarmee de ommekeer plaats vindt. Hoogstwaarschijnlijk het moment dat DAG 6 van Evolutie niveau 8 begint - zie het bericht over de Maya's.

Dat het systeem waar wij in leven fundamenteel niet klopt was mij duidelijk geworden. Daar was ik al langer over uit en wist ongeveer wel te benoemen waar het aan lag. Maar ik zocht naar antwoorden en bevestiging... Zeitgeist had zijn tweede release (Addendum) al aangekondigd, dus ik stond te popelen om na een geweldig weekend met mijn broers in Belgie, de film te bekijken.

De inhoud was/is shocking en in mijn ogen en naar mijn gevoel ook zo waar..... De film begint alleen al met een geweldige opening van Krishnamurti, die haarfijn uitlegt hoe de huidige staat van de mens eruit ziet. Zij richt zichzelf ten gronde met dit (collectieve) niveau van bewustzijn.

We kunnen nu eenmaal niet meer verder op deze manier als we als mensheid voort willen leven in deze wereld. Alles raakt op, uitgeput en verwoest, allemaal dankzij - onze staat van bewustzijn. Daarom zijn alle problemen ook terug te herleiden naar dit onderwerp en liggen alle oplossingen ook hierin besloten.

Bekijk het filmpje The Real Revolution - vanaf 2 minuten en 10 seconden. Daar begint hij exact waar ik gevoelsmatig al zo lang mee rond liep.




En dan nog de ontdekking die ik deed bij Maarten Zweers. Echt een geweldig inzicht, die ik in een volgend bericht zal vertellen.